7/07/2011

TuhanJaYngTahu

Ai...Assalmmualaikum...
Sbenrnya rini x da mood nk bt entri tp dh x da tmpt nk luahkn prasaan so aku rsa kt sni ja la tmpt yng sesuai tuk aku luahkn apa yng tpndam.nk luah kt kwn2 rsa segan.So page ni la mngsanya..hehehhehe..
Alkisah arini adalh ari sedih aku.Sedih sngat.Kira dok sja2 klu tringat rsa nk nangis ja.Cm ni la takdir idup aku.Slalu ja sedih.Wlaupn klu tngok ke muka cm x da mslh ja tp hati ni klu bleh ambik tngok x tau cm mn upanya.Knapa la aku sntiasa diuji.Kadng2 tu rsa x leh nk tnggung beban dugaan ni.
Ermmmmmmmm
Saat aku khlngan cinta,aku mula gelisah,jd x tntu hala,jd bengong smpai ketahap tngok langit dlm hati dok tya knapa lngit ni wrna biru?knapa x wrna lain?padahal mmg sejak azali pn mmg biru kn wrna dia.(truk tol la) aku slalu ingt aku ja kt dunia di diuji tp sbenrnya kt luar sna lg bnyak org yng diuji tah2 lg truk dri apa yng aku rsa skrng ni.
Pernah satu msa dulu sahabt aku ada gtau "intan,hnya dngan mengingti allah hati kita akn tenang" betol apa yng sahabt aku gtau tu.cuma aku ja yng leka.
Pada saat dn ketika ni aku seharusnya bsyukur kn sb diberi rsa sakit ati ni.Skurng kurngnya aku msih leh mnangis.Mknanya aku msih ada hati dn prasaan.Ni semua mgkin ada hikmhnya.Hikmah ni mula nmpk dsebalik hati yng trluka ni,luka yng bdarah ni sb Allah nk kmbalikn aku kpda cintanya(ALLAH).Di sebalik rsa sakit ati ni Allah menyelamatkn aku dri sesuatu yng salah.Aku ada trbaca satu atikel ni dia ckp "cinta itu akn jd berhala klu kita salh mentafsir cinta".Kita mnyembah dh mmuja cinta mlebihi kita mnyembah dn mmuja Allah.btol x?sb tu bila kita kcewa ha cm ni la jd dia sedih yng bukan2.sbenarnya cinta x salah tp yng salah kita sbgai mnusia ni.
Oleh itu sentiasa la ingat bhwa Allah maha kuasa,jika ari ni Allah masih mmberikn cinta jngan la kita jdikan cinta tu brhala dngn mmuja seolah olah dunia milik kita ja.Oleh sb tu  jugak aku kna gnti kata sakit ati ni dngan syukur krana Allah lbih mnyanyangi aku.Allah mngambil aku dr dia untuk dikmbalikn ke dlm lmpahan ksih syng kpda kkasih yng bru dn slamanya iaitu Allah.Siapa yng x mau jd kekasih Allah?Tenang,Damai dn Bahagia.Cuma aku sbagai manusia slalu lupa yng Allah adalah cinta sejati aku..Ya Allah berikn aku kkuatan tuk hadapi semua dugaan ni....
-iNtAn-

No comments: